Ik heb een technische achtergrond in elektronica en telecom en ben in 2010 bij Axians gaan werken als inside-sales consultant.
"Mijn naam is Martijn Nederhof, geboren in 1977, getrouwd met een hele
lieve vrouw met hart voor de zorg. Samen vormen wij een samengesteld gezin met
4 kinderen exclusief aanhang, dat zorgt voor gezelligheid! Ik heb een
technische achtergrond in elektronica en telecom en ben in 2010 bij Axians gaan
werken als inside-sales consultant. Van daaruit ben ik doorgegroeid naar
Solutions Architect collaboration met specialisatie in communicatie oplossingen
van Avaya, Microsoft en Cisco. Van daaruit ben ik na ongeveer 10 jaar
doorgegroeid naar Business Development en heb daar het hele portfolio van
Axians voorbij zien komen. Na een verdere opdeling van marktsegmenten binnen
Axians en omdat ik de omgang met klanten miste, ben ik begin 2023 het Healthcare
team gaan versterken in de rol van clientmanager. Ik mag nu samen met een super
enthousiast team onze klanten in de zorg voorzien van mooie innovatieve
oplossingen. "
Kun je ons vertellen over een recente uitdaging die je hebt overwonnen bij het beheren van klantrelaties?
Ja zeker, op mijn werk kom ik in aanraking met veel verschillende uitdagingen. Maar ik zal een uitdaging benoemen die ik recent heb meegemaakt. Ik werd geïntroduceerd bij een bestaande klant van ons om de relatie te behartigen. Bij die klant was bijna het hele IT-team vervangen door nieuwe mensen. We moesten ons opnieuw bewijzen ondanks dat het vorige IT-team uitermate tevreden was over onze dienstverlening.
Hoe heb je dit aangepakt en welke resultaten heb je behaald?
Er speelde op dat moment een probleem met de communicatieomgeving. Natuurlijk een vervelende situatie voor onze klant, maar een mooie uitdaging voor ons waarin wij konden laten zien hoe we dit aanpakken en op kunnen lossen. Hierdoor is er steeds meer vertrouwen ontstaan waardoor we nu samen aan de toekomst bouwen in een lange termijn samenwerking.
Wat motiveert je het meest om in de rol van client manager?
Een klant gelukkig zien met een oplossing die wij voor hen hebben ontworpen én geïmplementeerd. Dit maakt mijn functie enorm leuk en motiveert mij dan ook. Een klant die keer op keer weer voor Axians kiest maakt mij blij!
Welke tools, technologieën of strategieën gebruik je om klantrelaties te beheren en te verbeteren?
Als clientmanager maak ik dagelijks gebruik van Microsoft Dynamics CRM, e-mail en Microsoft Teams, maar hebben we ook een hippe tool voor Customer Success Management. Die tool geeft ons een 360 graden klantbeeld, waarmee ik in één scherm zicht heb op alle offertes, openstaande facturen, lopende incidenten, hoe tevreden een klant is, en nog veel meer belangrijke zaken.
Wat is volgens jou het belangrijkste aspect van klantgericht werken, en hoe integreer je dit in jouw dagelijkse werk?
Klantgericht zijn betekent goed luisteren en dat kan soms nog een hele uitdaging zijn. Wat verteld de klant nu echt? Om daar achter te komen moet je vragen stellen, verbanden kunnen leggen en nog meer vragen stellen.
Daarnaast moet je enorm proactief zijn, net dat stapje harder lopen dan de klant om toegevoegde waarde te kunnen leveren. Je moet weten wat de klant bezig houdt en hoe je onze oplossingen samen met je team op het juiste moment weet te positioneren.
Hoe draag je bij aan het opbouwen van langdurige relaties met klanten, en kun je een voorbeeld geven van een klant die al geruime tijd met Axians samenwerkt?
Het fundament van een langdurige relatie is vertrouwen. Dit bouw je op door eerlijk en oprecht te zijn en keer op keer je afspraken na te komen. In Rotterdam zeggen we “niet lullen maar poetsen”. Er zijn momenten dat je er gewoon moet staan! Er zijn ook momenten om samen met je klant te ontspannen en leuke dingen te doen. Het geeft een gevoel dat jij en de klant samen een “winning team” zijn.
Wat maakt onze organisatie volgens jou aantrekkelijk voor potentiële collega’s, en waarom zou iemand graag voor Axians willen werken?
Een klant van mij zei laatst: “Wij ervaren Axians als ‘ultra flexibel’ met een heel hoog gehalte van doorzettingsvermogen!”
Wat wil je een toekomstige collega als tip meegeven?
Ik moet eerlijk zeggen dat als je er van houdt om in een gespreid bedje te komen, dan kun je beter verder zoeken. We doen hele gave dingen, maar die gaan niet vanzelf. Je kan bij Axians je ‘eigen’ ondernemer zijn, maar dan moet je ook echt zelf je team samenstellen. Met een goed plan is bij Axians alles mogelijk! Kortom: kom ons versterken als je proactief bent en je mouwen wilt opstropen.
Sjantal Riezebosch
Na mijn studie Communicatie ben ik gestart bij Axians als Young Professional. Destijds had ik de keuze om mij verder te ontwikkelen als Project Manager of als Service Manager
Anya Gollykh Steendijk
Versnellen betekent innoveren. Altijd het beste uit jezelf en je werk halen. Anya, Software Developer, vertelt over haar ervaringen, uitdagingen en de dynamiek van haar werk bij Axians in Zaltbommel.
Cor Bonda
Cor, Business Developer bij Axians, combineert technologie met strategie om organisaties te helpen hun doelen te bereiken. In een vraaggesprek legt hij uit hoe samenwerking, innovatie en kennis van de menselijke factor cruciaal zijn voor succes.
Wij, en derde partijen, maken op onze website gebruik van cookies. Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website goed functioneert, om jouw voorkeuren op te slaan, om inzicht te verkrijgen in bezoekersgedrag, maar ook voor marketing en social media doeleinden (laten zien van gepersonaliseerde advertenties). Door op ‘Accepteren’ te klikken, ga je akkoord met het gebruik van alle cookies. In onze Cookieverklaring kun je meer lezen over de cookies die wij gebruiken en kun je jouw voorkeuren opslaan of wijzigen. Door ‘Weigeren’ te klikken ga je alleen akkoord met het gebruik van functionele cookies.